På denna sida kan du läsa svar på frågorna:

1. Vilka betalningssätt kan jag välja?
2. Kan jag betala för flera paket samtidigt?
3. Genom vilket system görs betalningen med kort eller banköverföring?
4. Kan jag ändra i eller ångra min beställning?
5. Hur vet mottagaren att chokladpaketet är från mig?

1. Vilka betalningssätt kan jag välja?

Du kan välja att betala med kort eller banköverföring via en maillänk, med överföring till bankgiro, eller med faktura.

Om du vill betala med kort eller banköverföring skickar jag en betallänk till din mailadress inom en vardag, tillsammans med din beställningsbekräftelse. När du trycker på länken kan du välja om du vill betala med kort eller banköverföring. Ditt belopp är redan ifyllt.
OBS! mailet kan hamna i skräpposten, så dubbelkolla gärna där.

Om du föredrar att betala från din bank kan du överföra ditt belopp (som visas på “tack-sidan”, direkt efter att du beställt) till
bankgironummer: 5188-4260.
Ange ditt namn och beställningsdagens datum som meddelande.

Om du vill betala med faktura skickar jag fakturan till din mailadress inom en vardag, tillsammans med din beställningsbekräftelse. Fakturans betalningstid är 14 dagar.

Om du har (eller vill skaffa) ett Payson-konto kan du även betala med det. Följ då länken som visas på “tack-sidan” (direkt efter att du skickat in din beställning) och logga in på ditt Payson-konto. OBS! du måste fylla i beloppet (som också visas på “tack-sidan”) själv!

2. Kan jag betala för flera paket samtidigt?

Om du vill beställa fler än ett paket kan du betala för alla paket samtidigt. Markera i beställningsformuläret att du vill beställa fler än ett paket, och gör alla dina beställningar. Jag återkommer till dig per mail inom en vardag med information om dina betalningsalternativ.

3. Genom vilket system görs betalningen med kort eller banköverföring?

Om du vill betala med kort (VISA eller MasterCard) eller banköverföring (hos Swedbank, SEB, Nordea, Danske Bank, Handelsbanken, Länsförsäkringar, Skandiabanken eller Sparbanken Syd) sker betalningen via Paysons system. Payson håller höga säkerhetskrav och använder 3D secure-teknik för alla kortbetalningar.

4. Kan jag ändra i eller ångra min beställning?

Absolut. Innan du har betalat kan du alltid ändra i din beställning genom att maila mig på choklad@allrights.se. Du kan ändra vad du vill i beställningen – produkt, mottagare, hälsning, betalsätt etc.

Om du redan har betalat din beställning och kommer på att du vill ändra någonting i den måste du höra av dig snarast till choklad@allrights.se. Din beställning skickas nämligen iväg så snart som möjligt när din betalning har kommit in, senast inom tre vardagar.

Om du skulle ångra din beställning helt har du 14 dagars ångerrätt, från ditt beställningsdatum. När du har betalat din beställning ses den som ett bekräftat köp, och då kan du inte längre ångra den.

5. Hur vet mottagaren att chokladpaketet är från mig?

Du kan lägga till en hälsning utan kostnad. Kom ihåg att skriva ditt namn! Om du vill skicka chokladpaketet anonymt (utan avsändare) lämnar du fältet för hälsningar tomt.

Har du andra frågor om beställning, hälsningar och betalning som inte besvaras på denna sida, på startsidan eller i beställningsvillkoren? Maila mig på choklad@allrights.se.