Företagsuppgifter
Registrerat namn: All Rights Consulting E. Turgman Gruian
Organisationsnummer: 791223-3520
Momsregistreringsnummer: SE791223352001
Bankgironummer: 5188-4260

postadress:
All Rights Consulting
E. Turgman Gruian
Sakförarevägen 25:1101
226 57 Lund

mailadress: choklad@allrights.se

Priser och övriga kostnader
Alla priser anges inklusive moms i beställningsformulären. En kostnad för hantering och spårbar frakt tillkommer med 59 kronor per paket. För utlandsleverans tillkommer dessutom ett frakttillägg på 100 kronor per paket.

Beställning och ångerrätt
Du beställer via ett av följande beställningsformulär:
Beställningsformulär för Fair Trade-chokladpaket
Beställningsformulär för Fair Trade-chokladprovningspaket

De fält i formuläret som är obligatoriska att fylla i är märkta med en röd stjärna. Om du inte har fyllt i dessa fält får du automatiskt ett felmeddelande innan du kan skicka in formuläret.

Beställning får bara göras av person som har fyllt 18 år och är myndig. Du som beställer måste kunna förstå svenska, eftersom beställningsformulären är på svenska. Beställningar kan skickas inom hela Europa, förutsatt att PostNord inte har några begränsningar för paketleverans till mottagarlandet.

När du har skickat in din beställning får du ett automatiskt svar med en kopia av din beställning. Därefter får du ett separat mail med bekräftelse på att din beställning är mottagen inom en vardag.

Din beställning packas inte förrän du har betalat den. Innan du har betalat kan du alltid ändra i din beställning genom att maila mig på choklad@allrights.se. Du kan ändra vad du vill i beställningen – produkt, mottagare, hälsning, betalsätt etc. Om du skulle ångra din beställning helt har du 14 dagars ångerrätt, från ditt beställningsdatum. När du har betalat din beställning ses den som ett bekräftat köp, och då kan du inte längre ångra den.

Betalningsvillkor
Du kan välja att betala med kort eller banköverföring via en maillänk, med överföring till bankgiro, eller med faktura.

Om du vill betala med kort eller banköverföring skickar jag en betallänk till din mailadress inom en vardag, tillsammans med din beställningsbekräftelse. När du trycker på länken kan du välja om du vill betala med kort eller banköverföring. Ditt belopp är redan ifyllt.
OBS! mailet kan hamna i skräpposten, så dubbelkolla gärna där.

Om du föredrar att betala från din bank kan du överföra ditt belopp (som visas på “tack-sidan”, direkt efter att du beställt) till
bankgironummer: 5188-4260.
Ange ditt namn och beställningsdagens datum som meddelande.

Om du vill betala med faktura skickar jag fakturan till din mailadress inom en vardag, tillsammans med din beställningsbekräftelse. Fakturans betalningstid är 14 dagar.

Om du har (eller vill skaffa) ett Payson-konto kan du även betala med det. Följ då länken som visas på “tack-sidan” (direkt efter att du skickat in din beställning) och logga in på ditt Payson-konto. OBS! du måste fylla i beloppet (som också visas på “tack-sidan”) själv!

Om du vill ändra till ett annat betalningssätt än det du valt vid beställningen går det bra. Meddela mig per mail till choklad@allrights.se.

Information om Paysons villkor
Betalning med Payson.
Betalning med kort eller banköverföring sker enkelt och tryggt med Payson. Slutför ditt köp med VISA, MasterCard samt de svenska bankerna Swedbank, SEB, Nordea, Danske Bank, Handelsbanken, Länsförsäkringar, Skandiabanken och Sparbanken Syd. Payson håller höga säkerhetskrav och för alla kortbetalningar används 3D-secure teknik. Flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet sedan 2004. Läs mer här: www.payson.se.

Leveransvillkor
Efter att din betalning har tagits emot skickas din beställning med PostNord inom tre helgfria vardagar. Beställningarna behandlas på helgfria måndagar till fredagar, klockan 10 till 18. Beställningen är spårbar, och leveransprocessen följs av mig. Om du som beställare vill få en länk, så att du själv också kan spåra ditt paket, maila mig på choklad@allrights.se.

Beställningen levereras i mottagarens brevlåda. Alla beställningar skickas i postpåsar som inte överstiger de mått som PostNord har angett för leverans i brevlåda. Om beställningen trots detta inte skulle få plats i mottagarens brevlåda, kan du vid beställningen välja om postpåsen får lämnas utanför mottagarens dörr, eller om den ska skickas till ett postombud för upphämtning där.

Reklamation
Jag kontrollerar alltid att chokladkakorna är hela och att deras förpackning är hel innan jag skickar dem. Jag kontrollerar även att bäst före-datum inte har gått ut. Om du eller mottagaren av någon anledning inte skulle vara nöjd med chokladkakorna, maila mig snarast på choklad@allrights.se.

För att ha rätt till ny chokladkaka eller återbetalning måste du ange i ditt mail att det är fel på varan, och vad som är fel. Du ska kunna bevisa att du köpt varan genom mig, när den köptes och till vilket pris, med hjälp av ditt bekräftelsemail eller kontoutdrag. En chokladkaka som har blivit bruten i leveransen räknas inte som felaktig, så länge förpackningen fortfarande är hel. Att mottagaren inte gillar smaken anses inte heller som ett giltigt skäl för reklamation.

GDPR – hantering av personuppgifter

Jag, Emily Turgman Gruian, är genom mitt företag All Rights Consulting ansvarig för att hantera vissa personuppgifter om mina kunder. Min primära kontaktadress när det gäller personuppgifter är info@allrights.se. Se även min postadress under “Företagsuppgifter” överst på denna sida.

För att jag ska kunna behandla din beställning registrerar och hanterar jag vissa personuppgifter. De personuppgifter det gäller är den information som du lämnar när du beställer, det vill säga: beställarens namn, mailadress, telefonnummer och postadress, samt mottagarens namn och postadress. Om du delar med dig av annan information i samband med din beställning eller separat, till exempel önskemål om smaker, behöver jag spara dessa tillfälligt för att kunna hantera och leverera din beställning.

Det finns tre rättsliga grunder för hantering och registrering av dina personuppgifter i mitt företag:

1. Avtal – för att jag ska kunna uppfylla vårt avtal, det vill säga behandla din beställning.
Efter sex månader raderar jag alla dina uppgifter från mina register, om du inte uttryckligen gett ditt samtycke till att jag får behålla dem för fortsatt kontakt med dig.

2. Rättslig förpliktelse – för att jag ska kunna uppfylla krav relaterade till bokföringslagstiftningen.
Eftersom din beställning kan utgöra ett bokföringsunderlag kan jag behöva spara den (inklusive alla uppgifter du lämnat i den) i upp till sju år. Jag kommer inte att använda dina uppgifter till något annat, varken under denna tid eller senare.

3. Samtycke – om du uttryckligen godkänt att jag får behålla dina uppgifter för fortsatt kontakt.
Även om du ger samtycke till att jag registrerar och behåller dina uppgifter för att kunna kontakta dig, exempelvis för marknadsföring, har du alltid rätt att dra tillbaka ditt samtycke.

Du har rätt till kontroll över dina egna personuppgifter, och rätt att få information om hur jag hanterar eventuella uppgifter om dig. Därför kan du begära att få ut ett registerutdrag, där du ser vilka uppgifter jag har sparat om dig. Om du begär att få ändra, rätta eller radera någon av eller alla dina uppgifter från mina register, är det min skyldighet att göra detta.

Om dina personuppgifter utgör bokföringsunderlag kan de dock inte raderas förrän efter sju år. Det beror på att uppgifterna fortfarande är nödvändiga för det ursprungliga ändamålet (bokföringen), och att jag därför fortfarande har en legal grund för att spara dem. De kommer dock inte att användas till något annat under denna tid.

Dina uppgifter lämnas aldrig vidare till någon annan. De skyddas digitalt genom antivirusprogram som uppdateras löpande.

Dessa beställningsvillkor uppdaterades senast den 20 oktober 2020. Om du vill spara dem kan du ladda ner dem som pdf-fil här. Du kan även skriva ut villkoren från denna sida.